poniedziałek, 1 czerwca 2015

Najgłupsze pytania i co one na prawdę oznaczają

Ludzie różnych profesji i talentów codziennie spotykają się z głupimi pytaniami związanymi z ich profesją. Pytania te często są efektem połączenia stereotypów, lenistwa oraz głupoty. Kiedyś też zadawałem następujące pytania i rzeczywiście wynikały one z tego że byłem zbyt leniwy żeby się samodzielnie do-edukować i odnaleźć odpowiednie nastawienie. Postanowiłem skomponować listę najczęstszych a za razem najgłupszych pytań zadawanych fotografom oraz o co osoba tak naprawdę pyta zadając owe pytanie:

Jaki to aparat?

Rozum: Czy jest on drogi?
Odpowiedź: Kosztował 500,000zł z groszami, ale już zapomniałem jak się nazywa.

Czy używasz Photoshopa?

Rozum: Czy surowe zdjęcia które wykonujesz są zbyt kiepskie by je udostępnić bez ulepszania? 
Odpowiedź: Zazwyczaj podstawowa obróbka odbywa się w lightroomie gdzie poprawiam naświetlenie. Następnie exportuje zdjęcie do Photoshopa gdzie dalej je wizualnie ulepszam za pomocą grafik wektorowych wspomaganych ilustracjami aby zachować znaczenie zdjęcia 
oraz polepszyć jego estetykę.

Dopiero zaczynam się uczyć fotografii i jestem ciekaw na jakim aparacie najlepiej zacząć. Jak myślisz? Nikon D4s czy Canon 1Dx?

Rozum: W sumie nie obchodzi mnie co mi polecisz. Po prostu kupię najdroższy aparat w sklepie. Jeśli wydam 20,000zł to zdobędę 20 lat doświadczenia jak nic!
Odpowiedź: Szczerze? One są nadal za tanie. Na Twoim miejscu kupiłbym Hasselblada albo Mamiya z elektronicznym tyłem.


Idzie wyżyć z tej fotografii?

Czytaj: Założę się, że rodzice nadal dają Ci kieszonkowe.
Odpowiedź: Czasami też mnie to dziwi. Pracuje 4 godziny dziennie i jeżdżę ferrari. Śmieszne, nie?

Czemu nie dodajesz na zdjęciu swojego imienia i nazwiska?

Rozum: W przeciwieństwie do Ciebie, ja zawsze zabezpieczam swoje zdjęcia ponieważ w przeciwieństwie do Twoich moje są warte miliony. 
Odpowiedź: Nie martw się, moich zdjęć nawet za darmo nikt nie chce.


Czemu nie masz dużego obiektywu?

Rozum: Wątpię, że jesteś profesjonalistą.
Odpowiedź: Prawda jest taka, że miałem ale BOR go skonfiskował bo robiłem headshoty kosmitom.


Jak ustawić aparat na zdjęcia w nocy?

Rozum: Mam gdzieś całą tę teorię, po prostu powiedz mi który guzik wcisnąć.
Odpowiedź: Użyj ustawienia dziennego, z tym, że odwrotnie.


Ile ten aparat ma megapixeli?

Rozum: Czy Twój aparat jest nowoczesny?
Odpowiedź: To nie megapixele się liczą a matryca... ale skoro pytasz, ma cztery miliardy megapixeli


Jak się tu przybliża?

Rozum: Głupi aparat.
Odpowiedź: Nogami. To stałka.


Po co mam wyłączać flesz w nocy? Horyzont jest totalnie czarny

Rozum: Ogłupiałeś? Gdzie w tym logika?
Odpowiedź: Zaufaj mi. Nie chcesz wystraszyć Yeti'ego.


Czy robisz czarno białe zdjęcia?

Rozum: Wydaje mi się, że tylko czarno białe zdjęcia są w stanie uchwycić kwintesencję fotografowanego
przedmiotu.
Odpowiedź: Kastrując osła nie zrobisz z niego konia. Odejmowanie koloru nie koniecznie dodaje wartości.


Jaki tani aparat do 600zł byś polecił?

Rozum: Nie słyszałem nigdy o google.
Odpowiedź: Powiem Ci, ale najpierw powiedz mi jaki parasol do 50zł polecasz.


Z czego czerpiesz inspirację?

Rozum: Mam uwierzyć, że siedzisz i myślisz nad zdjęciami?
Odpowiedź: Piję piwo, pale marihuanę i rozmyślam nad życiem i jego pięknem.


Czy wyślesz mi wszystkie zdjęcia z sesji?

Rozum: Nie ufam Ci z wybraniem najlepszych zdjęć.
Odpowiedź: Jasne. Kluczyki do Ferrari gratis!

6 komentarzy:

  1. "użyj ustawienia dziennego, z tym ze odwrotnie"
    Najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  2. "Z czego czerpiesz inspirację?"
    Cycki. Cycki są odpowiedzią na wszystkie pytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak się tu przybliża?
    Rozum: Głupi aparat.
    Odpowiedź: Nogami. To stałka.
    stałki rządzą ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. stałki! xD
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń