wtorek, 25 października 2016

Jak znajduję modelki.

Od już dość długiego czasu (bo parę miesięcy) skupiam się głównie na fotografii portretowej płci żeńskiej. Komentarze i wiadomości z którymi się w związku z tym spotykam dość często to coś w stylu

- O mój Boże ale piękna. Gdzie Ty te dziewczyny znajdujesz?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Wszędzie.

Ja nie jestem typem osoby która się ogranicza do jednej rzeczy w życiu. W związku z tym, nie jestem też typem osoby która się ogranicza do szukania modelek w jednym miejscu (w sumie spoko tekst na reklamę w tv). Dużo fotografów (początkujących i zaawansowanych) skupia się głównie na szukaniu profesjonalnych lub przynajmniej doświadczonych modelek na stronach modelingowych. Można by powiedzieć, że to wręcz logiczne, że modelek szuka się na stronach modelingowych natomiast ciekawych ludzi można znaleźć wszędzie (i zazwyczaj właśnie nie są zarejestrowani na tego typu stronach). Nie jestem w stanie powiedzieć ile już zrobiłem zdjęć które zostały dobrze przed was przyjęte, osobom które znalazłem właśnie przypadkowo na instagramie lub w proponowanych znajomych na facebooku. Często były to osoby które w życiu nie miały nawet jednej sesji zdjęciowej.

Piękne modelki są piękne. Jest to wręcz oczywiste i nawet nie trzeba się tego piękna dopatrywać natomiast według mnie jest coś super w dostrzeganiu nadzwyczajnego piękna w "codziennych" osobach obok których inaczej przeszlibyśmy obojętnie. Umiejętność dostrzeżenia czegoś wyjątkowego w 'zwykłych' ludziach wyróżni Ciebie i Twoje oko od oka przeciętnych, codziennych ludzi/fotografów. Ile razy było tak, że kogoś zaczęto dostrzegać dopiero po tym jak ktoś tą osobę pokazał światu?


Moja rada jest taka żebyście nie ograniczali się do szukania modelek tylko na stronach typu maxmodels. Nie ograniczajcie swojej wizji do powszechnych norm tylko szukajcie ludzi którzy pasują waszej osobistej definicji piękna, nie zależnie od tego jak odmienna ona może być od standardów i niezależnie od portalu na którym ci ludzie są zarejestrowani. Powiedziałbym nawet, że im dziwniejsze gusta i pomysły tym lepiej! Bądź otwarty na różne rodzaje urody i pamiętaj żeby przede wszystkim stawiać zabawę i frajdę nad wszystkim.

Osobiście poleciłbym Instagram. Niemalże w stu procentach przeniosłem się tam i poświęcam całą moją uwagę instagramowi. Wiem, że dla kogoś z zewnątrz brzmi to pewnie zabawnie i wiadomo, nie każdy ma obligacje rozumieć siłę nowych mediów. Rzecz za którą uwielbiam instagram to ich algorytmy które powodują że znajdywanie ludzi takich jacy mnie interesują jest łatwiejsze niż na nie jednej stronie www.

Jestem bardzo selektywny jeśli chodzi o osoby które obserwuje i lajkuje. Instagram widząc to wie jaki rodzaj ludzi mnie interesuje i wie co mi pokazywać w "eksploruj". Dodatkowo jak wejdziesz na profil potencjalnej modelki to często jest opcja "zobacz podobne" czy jakoś tak i pokazuje Ci kolejne paręnaście, parędziesiąt  takich osób. Czego więcej chcieć?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz